Na lekcjach historii bez nudy

Jak zaktywizować uczniów, aby nie zasnęli w czasie lekcji historii? Zdecydowanie zaprosić  ich do działania. Można zaproponować im na przykład wykonanie pudełka, w którym ukryją przedmioty związane z omawianym tematem.

Uczniowie klasy 7 podczas zajęć pracowali nad projektem ,, Wynalazki w pudełku”. Na  czym ten projekt polegał?  Uczniowie mieli przynieść pudełko np. po butach i włożyć do niego  wybrane wynalazki lub przedmioty, które z nimi się kojarzą. Następnie wyszukiwali  informacji na temat  – kto i kiedy odkrył dany wynalazek. W ubiegłym tygodniu nadszedł czas na prezentację magicznych pudełek i ich zawartości. Uczniowie musieli również uargumentować swój wybór. Największą popularnością cieszyły się takie wynalazki jak: dynamit ( wykonany z masy solnej, plasteliny, papieru), telefon, długopis, ołówek, parostatek ( w formie zabawki – zapewne pamiątka z dzieciństwa lub pożyczona od młodszego rodzeństwa), luneta, balon  oraz papier toaletowy.

Uczniowie bardzo chętnie podzielili się z wiedzą na temat wynalazków z młodszymi kolegami. Skarby z pudełek cieszyły się wielkim zainteresowaniem wśród przedszkolaków.

Zaangażowanie uczniów i ich kreatywność w przygotowanie swoich pudełek przerosło moje oczekiwania. Potwierdzenie, że warto aktywizować uczniów do działania, znajdziemy w słowach Konfucjusz – chińskiego filozofa: ,, Słyszę i zapominam; widzę i pamiętam; robię i rozumiem”.  

                                                                                                                      Beata Dwojak

Zobacz galerię.