Niedługo nasi uczniowie powrócą do szkoły. Czeka na nich wiele nowych pomocy dydaktycznych, które kompletowaliśmy podczas tej nieobecności. Fundusze przeznaczone na pomoce pochodzą z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2020. Dofinansowanie obejmuje wyposażenie w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji podstawy programowej przedmiotów przyrodniczych (biologia, geografia, chemia i fizyka). Całość dofinansowania to 75 000 zł.
Z tej puli mamy:
Trzy nowe monitory interaktywne, trzy laptopy, pakiet pomocy do biologii, geografii, fizyki i chemii.
Wzbogacone w ten sposób pracownie przyrodnicze, wzmocnią atrakcyjne nauczanie przedmiotów ścisłych oraz pomogą zainteresować uczniów STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Mathematics) co skupia w sobie nauki przyrodnicze.
Dla Rodziców:
Czy ta dziedzina nauki może być interesująca dla dzieci? Z jednej strony, tak, ale rozsądnym jest wyznaczenie limitu czasowego na „siedzenie przed ekranem”. Należy wzmacniać wśród dzieci poczucie odkrywcy, badacza i obserwatora. Warto również ukierunkowywać dziecko w rozmowie na inteligentne zastosowania nowoczesnych technologii oraz jakie problemy może to pomóc rozwiązać. Może w przyszłości Państwa dziecko będzie częścią zespołu, który będzie wdrażał rozwiązania technologiczne, które będą zmieniać świat!
STEM jest wszędzie:
Nawet jeśli dziecko wydaje się mieć bardziej artystyczne lub literackie uzdolnienia, STEM wciąż jest i będzie dla niej/niego kluczowym elementem codzienności. STEM wspiera krytyczne myślenie i innowacyjność.
Wyposażenie pracowni przyrodniczych – Zobacz galerię